søndag

10. En situasjon du kunne tenke deg å være i om 5 år.

Om 5 år lurer jeg på hvordan det vil være å fylle 23 i Januar. Jeg gruer meg og gleder meg, det er rart å plutselig være voksen, og jeg er sikkert veldig imponert over hvor fort tiden har gått.

Om 5 år er jeg enten akkurat ferdig med bachelor i sosiologi og skal over på master, eller så er jeg midt i bachelorstudiene, avhengi av om jeg tar et friår for å reise etter videregående. Uansett så trives jeg med utdanningen, og gjør det godt. Et eller to semestere i utlandet har gitt meg mye, og jeg venter på mer.

Om 5 år har jeg sikkert en jobb på siden av studiene, som forhåpentligvis gir meg gode erfaringer fra arbeidslivet (og dessuten greit med penger)

Om 5 år er jeg fortsatt i et godt miljø, med mange venner, både fra videregående, universitetet og utenfor. Jeg har alltid noen å ringe, og det er alltid noe fint å finne på.

Om 5 år kan det hende jeg fortsatt bor hjemme, siden pappa synes det er en greit ordning når man studerer. Eller så har jeg en fin og lys leilighet på utkanten av byen, med tilgang til turområder. Dessuten har jeg nok en liten pus til selskap.

Om 5 år har jeg det nok ganske fint, er jeg sikker på. Og jeg stoler på at jeg ikke føkker det opp.

2

1 kommentar: